Odnośniki
- Index
- Courtney Brown Kosmiczna Podroz
- podroze po starozytnym swiecie wężyk
- Longin Jan OkośÂ„ Trylogia IndiaśÂ„ska. Tom I Tecumseh
- 007._Cartland_Barbara_ _Najpić™kniejsze_miśÂ‚ośÂ›ci_07_ _Znudzony_pan_mśÂ‚ody
- Żeromski Stefan Dzienniki t 1
- Malewska H., Muszynski H. Klamstwo dzieci
- Karl Marx Poverty of Philosophy
- Keating Thomas, Invitacion a Amar
- Carpenter Leonard Conan Tom 37 Conan Wyrzutek
- Nietzsche Z Genealogii Moralnosci
- zanotowane.pl
- doc.pisz.pl
- pdf.pisz.pl
- staniec.opx.pl
[ Pobierz całość w formacie PDF ]
Ch. Levelock, Ch. Wcinbcrg Marketing Cliallenges. Mc Graw-HUl, New York 1985.
ców, wielkość transakcji, forma sprzedaży oraz rola firmy w ka-
59
58
imprezie można przetestować jej wykonalność, na następnej
Imprezy turystyczne miewajÄ… ceny sezonowe. Oznacza to na
akceptowany czas na wypoczynek, na jeszcze innej - akcepto
przykład, że turysta wypoczywający w lipcu i sierpniu oraz w se
wany czas zwiedzania muzeów i wnętrz zabytkowych itd. Takie
zonie zimowym w ciągu dwóch tygodni, kiedy młodzież ma ferie,
ekspertyzy dokonywane w sposób prawie niezauważalny, są
płaci za uczestnictwo w imprezie drożej niż w innych porach
bardziej wiarygodne. Próba testowania kilku elementów naraz
roku.
jest rozpoznawalna i wywołuje niezadowolenie większości
Na cenę uczestnictwa w imprezie wpływa to, czy jest
uczestników grupy wycieczkowej.
zapewniona możliwie pełna obsługa, czy tylko usługi trans
portowe i hotelarsko-gastronomiczne. Warto wziąć pod uwagę,
że coraz więcej konsumentów myśli kategoriami pełnych
kosztów, nie zaś początkowych kosztów uczestnictwa58. Należy
programować pełne koszty większości sprzedawanych imprez.
5.5. Testowanie nowych imprez
Przedmiotem testowania może być impreza jako całość lub jej
poszczególne elementy: typ imprezy, czas trwania, kraj pobytu
lub region, cena lub też sam program imprezy turystycznej. Ana
liza programów imprez - jeśli są one odpowiednio szczegółowe,
prawdopodobnie odpowie na pytanie, czy program jest w posz
czególnych dniach wykonalny, czy też niewykonalny z powodu
np. przeładowania.
Warunki do testowania" mogą spełniać tzw. próbne imprezy
reklamowe, w których koszty uczestnictwa są zaniżone, częścio
wo pokryte przez biuro podróży. Uczestnicy takiej imprezy czują
siÄ™ zobowiÄ…zani do podzielenia siÄ™ swymi uwagami. W interesie
biura podróży powinno leżeć postaranie się o to, aby część uczest
ników tego rodzaju imprez stanowiły osoby z dużym doświad
czeniem turystycznym. W przeciwnym razie testowanie nie da
oczekiwanych wyników.
Prowadząc wiele imprez różnego rodzaju, zarówno pod
względem standardu usług, przekroju społecznego, jak i poziomu
dyscypliny organizacyjnej itd., doszedłem do wniosku, że można
stosować, dość łatwo i skutecznie, różne formy testowania częś
ciowego, różnego rodzaju eksperymenty naturalne. Na jednej
S. Wahab i in., op. cii., s. 44.
60
cypacji potrzeb konsumenta, aby zaspokoić je osiągając zysk"59.
Dla Krippendorfa z kolei marketing to: systematyczna i skoor
dynowana adaptacja polityki przedsiębiorstw turystycznych, jak
również polityki turystycznej państwa na poziomie lokalnym, re
Rozdział 6
gionalnym i międzynarodowym po to, aby spowodować opty
Polityka marketingowa biur podróży
malne zaspokojenie potrzeb określonych grup konsumentów
i dzięki temu osiągnąć odpowiedni zysk60. Kotler konkretyzuje
ten proces zarządzania marketingowego. Według niego market
ing jest analizowaniem, planowaniem, kontrolowaniem zderzenia
zasobów firmy i klienta, polityki i aktywności z możliwością za
6.1. Przedmiot zarzÄ…dzania marketingowego
spokojenia z zyskiem potrzeb i oczekiwań wybranych grup klien
tów61. W kierunku ukazującym marketing jako aktywność zarzą
W rozważaniach na temat przedsiębiorstwa turystycznego
dzającą jeszcze dalej idzie Altkorn, stwierdzając, że marketingowe
wychodzę z założenia, że głównymi podmiotami działającymi są
zarządzanie obejmuje całość zagadnień związanych z wyznacza
biura podróży albo regionalne przedsiębiorstwa turystyczne, peł
niem celów rynkowych przedsiębiorstwa i ich realizacji, usyste
niące m.in. funkcję biur podróży. Obydwoma wyżej wymieniony
matyzowanych w sposób, który odpowiada logice procesu za
mi typami przedsiębiorstw zarządza się w sposób marketingowy,
rzÄ…dzania62.
obejmując całokształt zagadnień związanych z określeniem celów
W procesie zarządzania przedsiębiorstwem marketingowym
przedsiębiorstw oraz kierunków i metod ich działalności.
wyróżniamy:
Jeśli chodzi o biura podróży, przedmiotem zarządzania mar
- identyfikację wewnętrznych i zewnętrznych warunków
ketingowego jest koordynacja, organizowanie całości działań
działalności biura podróży, na które składają się: analiza jego
zwiÄ…zanych z programowaniem imprez turystycznych, ich
atutów i słabości oraz analiza szans i zagrożeń rynkowych;
wprowadzaniem na rynek oraz konsumowaniem dóbr i usług
- określenie specyfiki funkcji i celów działalności biura pod
wchodzących w zakres danej imprezy. Działaniom tym towa
rzyszy idea zaspokojenia potrzeb osób występujących w roli tu
róży;
rystów.
- wybór strategii marketingowych;
[ Pobierz całość w formacie PDF ]